Książki przeczytane w 2012 roku

Po pierwsze: mam nowy, śliczny, książkowy szablon, z którym niesamowicie dobrze się czuję (jak u siebie po prostu). Szablon został wykonany przez utalentowanego i cierpliwego Smirka, któremu jeszcze raz gorąco za wszystko dziękuję!
(Ta kula z książek może z powodzeniem zostać moją własną kulą ziemską).
 
Od liceum robię listy przeczytanych książek; od paru lat prowadziłam taką listę na żurnalu; obecnej jeszcze nigdzie nie zamieściłam, więc czas najwyższy.
Nie jestem dumna z tegorocznej listy — połowa sierpnia, a ja dopiero przekroczyłam pięćdziesiąt książek; mam potwornie, potwornie wolne tempo. Kiepsko widzę przekroczenie setki do końca roku (a przecież moje normalne lata czytelnicze osiągały spokojnie okolice stu pięćdziesięciu pozycji). Pocieszam się jednak tym, że ten rok był dla mnie naprawdę ciężki oraz parszywy psychicznie (i nie tylko), teraz natomiast zbieram się znów w całość i niedługo powinnam dostać kilka tak motywujących kopniaków, że z czytaniem przyspieszę parokrotnie.
W każdym razie — moje zeznanie czytelnicze wygląda, jak widać poniżej (uzupełniane będzie na bieżąco).

Lista książek przeczytanych w 2012 roku (wraz z uwagami, zachwytami i narzekaniami):

1. Kategorie — Arystoteles (Dobrze mi się czyta Arystotelesa).
2. Dojrzałe lata pani Eliot — Angus Wilson (Nierówne: pierwsza część świetna, druga nużąca i denerwująca, trzecia miejscami ciekawa, miejscami irytująca i mdła).
3. Sztuczki umysłu — Derren Brown (Napisane z bardzo irytującą amerykańską manierą).
4. Zmierzch — Stephenie Meyer (Gdyby nie to, że były to teksty potrzebne mi do artykułu, kijem bym ich nie tknęła. Czytanie pierwszego tomu bolało, a mózg syczał, że prostują mu się zwoje).
5. Księżyc w nowiu — Stephenie Meyer (Najgorsza część całej sagi. Zwoje się rozprostowały i oflagowały w ramach protestu).
6. Marley i ja. Życie, miłość i najgorszy pies świata — John Grogan (Styl kiepski, irytująca maniera ach-och-my-Amerykanie, tyle że psisko sympatyczne).
7. Małe trolle i duża powódź — Tove Jansson (Powtórka Muminków to coś, na co od czasu do czasu mam ochotę, w całości lub w wyborze. Tu akurat postanowiłam przeczytać wszystkie części od nowa na potrzeby własnego tekstu).
8. Zaćmienie — Stephenie Meyer (Zwoje rozpoczęły strajk głodowy).
9. Kometa nad Doliną Muminków — Tove Jansson
10. W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich — Eric Berne
11. W Dolinie Muminków — Tove Jansson
12. Bunt ciała — Alice Miller (Bardzo wciągające, muszę dalej się wgryźć w Miller).
13. Lato Muminków — Tove Jansson
14. Psychologia miłości. Intymność. Namiętność. Zaangażowanie — Bogdan Wojciszke (Świetne. I wolne od banałów).
15. Związki i rozwiązki — Katarzyna Grochola, Andrzej Wiśniewski (Grochola w swoich powieściach i opowiadaniach grafomaniła, ale tutaj dała popis godny Meyer, tylko że gorzej się czytało. Do tego przez cały czas pojawiał się, mmniej lub bardziej wyraźny, przekaz: „Rozwiodłam się dwa razy, więc ja się naprawdę znam na związkach i mężczyznach!”).
16. Przed świtem — Stephenie Meyer (Umierałam z nudów, zwoje też. Pod koniec jednak dostaliśmy wspólnie takiej głupawki, że się przestały gniewać i poskręcały z powrotem).
17. Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka — Robert B. Cialdini (Dobre. Trzeba będzie powtórzyć).
18. Rozbierz mnie. Psychoanaliza garderoby — Catherine Joubert, Sarah Stern (Zawiodłam się trochę: to nie tyle psychoanaliza tego, co masz na sobie, ile pokazanie pewnych elementów kulturowych, które mają wpływ na to, co i dlaczego zakładamy).
19. Zima Muminków — Tove Jansson (Ta część ma w sobie coś jak zima w Dolinie Muminków: białego, osamotnionego, smutnawego).
20. Opowiadania z Doliny Muminków — Tove Jansson (Jeden z moich dwóch ulubionych tomów. Opowiadanie o Filifionce jest mi szczególnie bliskie).
21. Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak, jak się zachowują? — Hans i Michael Eysenck (Ciekawe).
22. Dolina Muminków w listopadzie — Tove Jansson (Mój drugi ukochany tom — a fragment o Filifionce wypadającej za okno za każdym razem niesamowicie mocno mną wstrząsa. Mało który tekst może z tym konkurować).
23. Tatuś Muminka i morze — Tove Jansson (Na pierwszym miejscu zaraz po dwóch ulubionych tomach).
24. Niezwykli bohaterowie i cudowne budowle średniowiecza — Jacques Le Goff (Świetnie się bawiłam).
25. Drugie życie Bree Tanner — Stephenie Meyer (Zwoje uznały, że największe przegięcia mają swoje granice, które ja właśnie przekroczyłam, i rozprostowały się na nowo).
26. Mowa ciała — Allan i Barbara Pease (Wciągające, choć pozostawia uczucie sporego niedosytu).
27. Pamiętniki Tatusia Muminka — Tove Jansson (Lubię fragmenty tego tomu, Fredriksona i Joka. Tatuś mnie drażni, ale przede wszystkim wzbudza politowanie).
28. Trans — Manuela Gretkowska (Moje pierwsze spotkanie z Gretkowską i potężne: co za żałosny gniot! Czytać się tego nie dało bez ataków głupawki. PS Autoterapia tekstem autoterapią tekstem, w porządku, ale nie każda autoterapia nadaje się do pokazywania światu. Ja bym nie chciała pokazywać takiego obrazu siebie, jaki tu został zapisany. PPS Pisanie „wsadziłam sobie opłatek do pizdy/cipy” naprawdę nie sprawia, że jesteś bardziej fascynującą/prawdziwszą i bliższą życiowej prawdy/dosadniejszą i bardziej obrazoburczą/naprawdę nowoczesną i łamiącą literackie schematy autorką. I nie, nie o opłatek mi w tym momencie chodzi).
29. Intruz — Stephenie Meyer (Zwoje dziękują autorce, że dotąd niczego więcej nie wyprodukowała. A ja nie mogę się nadziwić, jak naprawdę całkiem ciekawy pomysł na historię oraz ciekawą koncepcję narracji można zabić za pomocą tandetnie, nastoletnio wręcz i nużąco patetycznie zrealizowanego wątku „Miłość jest najważniejsza i w ogóle!”).
30. Inteligencja miłosna. Bądź umiejętny w miłości i seksie — Mary Valentis, John Valentis (Dobre i wolne od irytującej amerykańskiej maniery pisania poradników).
31. Neurotyczna osobowość naszych czasów — Karen Horney (Lubię Horney, choć zgrzytałam zębami za każdym razem, gdy zahaczała o homoseksualizm. Jasne, najwygodniej wytłumaczyć go sobie neurotycznością w kontaktach heteroseksualnych. Ale Horney to lata 1885–1952, więc trochę wybaczam).
32. Psycholingwistyka — red. Jean Berko Gleason, Nan Bernstein Ratner (Nieco męczące były te partie, w których dominował dyskurs biologiczny, lecz mimo to każdy rozdział wciągał — szczególnie zaś te, które dotyczyły czytania).
33. Zrozumieć emocje — Keith Oatley, Jennifer M. Jenkins (Średnie).
34. Manipulować, ale jak? Osiem praw postępowania z ludźmi — Josef Kirschner (Kirschnera kocham za Jak być egoistą, czyli jak żyć szczęśliwie, nawet jeśli innym to się nie podoba. W Manipulować stwierdza miejscami oczywiste fakty, ale rzecz w tym, że często o tych oczywistościach zapominamy).
35. Potęga czwartej władzy — Juliusz Braun
36. Wprowadzenie do psychologii osobowości — Piotr K. Oleś (Trochę szkolne, ale ciekawe).
37. Wspólny pokój — Zbigniew Uniłowski (Koszmar: gromada nicnierobów kręci się, nic nie robi, czasem jakoś zdobywa pieniądze, przepija je, obnosi się z dumną etykietą artystów i bohemy, przy czym w większości nic nie tworzy, tylko się obnosi dalej, gardzi tymi, którzy pracują, potem po kolei większość bohaterów umiera — to ten wątek, który podobał mi się najbardziej, czekałam w napięciu, kto będzie następny — a na końcu autor robi blogaskowo-opkowy wręcz numer, bo gdy zabija bohatera, z którego punktu widzenia prowadził cały czas narrację, to bez pardonu przeskakuje sobie w narrację kochanki zmarłego. Ryknęłam sobie śmiechem. A jedyną postacią, która się — chyba wbrew autorowi — broni, jest panna Leopard. Cyniczna, wykorzystująca mężczyzn, seksualna modliszka — w porządku. Ale przynajmniej wie, czego chce i potrafi to zdobyć).
38. Deputowany z Arcis — Balzac (Balzac nie ukończył tej powieści. Miałam ochotę poryczeć się z tego powodu, bo po tym, co przeczytałam, mogę spokojnie zakładać, że historia byłaby co najmniej na miarę Eugenii Grandet).
39. Pierwszy śnieg — Jo Nesbø (Moje pierwsze spotkanie z tym norweskim autorem kryminałów — i dodatek do bardzo udanej randki. Niewiarygodnie wciągało).
40. Obojętni — Alberto Moravia (Niby źle na mnie wpłynęła atmosfera tej powieści — takie „ugrzęzło się we własnym bagienku i grzęźnie się dalej” — ale jakoś mi pasowało w czasie czytania do mojego własnego nastroju).
41. Przygody księdza Browna — Gilbert Keith Chesterton (Bardzo ciepłe i wciągające, choć jako opowieści detektywistyczne — średnie. Dla mnie jednak najważniejsza była tu nie wartość kryminalna, lecz wartość klimatyczna).
42. W widnokręgu Odmieńca — Krystyna Miłobędzka
43. Karaluchy — Jo Nesbø (Też się świetnie czytało).
44. Pół wieku Teatru Lalek w Szczecinie. „Rusałka” — „Pleciuga” 1953–2003 — Robert Cieślak, Elżbieta Stelmaszczykowa
45. Agatha Raisin i ciasto śmierci — M. C. Beaton (Na temat Agathy Raisin napiszę osobny post, ale, krótko podsumowując: przy wszystkich wadach ta seria wciąga).
46. Wariatka Maigreta — Georges Simenon (Zachciało mi się powtórki z klasyki kryminału).
47. Kot, którego nurtował strumień — Lilian Jackson Braun (Koty jako kryminały są dość średnie, tylko że ja nie czytam ich jako kryminałów — czytam je jako świetne, klimatyczne i ciepłe opowieści o małym miasteczku, bibliofilu i dwójce wspaniałych kotów).
48. Kot, który lubił sery — Lilian Jackson Braun
49. Kot, który tropił złodzieja — Lilian Jackson Braun
50. Kot, który mówił po indyczemu — Lilian Jackson Braun
51. Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu — Tomasz Goban-Klas
52. Gatunki dziennikarskie. Teoria — praktyka — język —Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Andrzej Kaliszewski, Wojciech Furman
53. Agatha Raisin i wredny weterynarz — M. C. Beaton (Tom drugi lepszy niż pierwszy, i nie jest to jedynie poprawa autorki — widać, że tłumacze i redaktorzy też się trochę ogarnęli i przeprosili ze słownikami języka polskiego. Tylko niezbyt sumiennie).
54. Kot, który obrabował skarbonkę — Lilian Jackson Braun 
55. Kot, który znał kardynała — Lilian Jackson Braun
56. Kot, którego tam nie było — Lilian Jackson Braun
57. Agatha Raisin i zakopana ogrodniczka — M. C. Beaton
58. Red. Opowieści domowe — Artur Daniel Liskowacki (sztuka)
59. Niebieski piesek Gyula Urban (scenariusz)
60. Dziennikarz w globalnej wiosce — Krzysztof Mroziewicz
61. Szepty miłosne — Artur Daniel Liskowacki
62. Czupurek — Benedykt Hertz (scenariusz)
63. Kot, który myszkował w szafach — Lilian Jackson Braun 
64. Bałwanek — Dariusz Kamiński (scenariusz) 
65. Dzień dobry, Świnko — Janosch (Przyjemnie się czytało, ale jest seksistowskie).
66. Agatha Raisin i zmordowani piechurzy — M. C. Beaton (Rany, nie widziałam błędów językowych! Czyżby tłumacz i/lub redakcja wreszcie odkryli, do czego służą słowniki ortograficzne i pozostałe?)
67. Pręcik — Malwina Prześluga (sztuka) (Genialnie mówi dziecku o śmierci. Zresztą mam wrażenie, że nie tylko dziecku).
68. Paskuda i Maruda — Liliana Bardijewska (sztuka) (Tekst ciekawy, ale na scenie zyskał jeszcze bardziej).
69. Wielka podróż Malinowego Królika — Jarosław Jakubowski (sztuka) (Bardzo mi się podobało).
70. Mól Zbyszek, Włos Patryk i inni — Malina Prześluga (Urocze, zwłaszcza historia o kotce, która się zakochała w tygrysie).
71. Król Zofius i Cudowna Kura — Tankred Dorst (scenariusz)
72. Sklep z zabawkami — Alexandre Popescu (scenariusz)
73. Szpargały —Agat Biziuk (scenariusz)
74. Maleńki Król Grudzień — Axel Hacke (scenariusz)
75. Kot, który bawił się w listonosza — Lilian Jackson Braun
76. Pippi Pończoszanka — Astrid Lindgren (scenariusz)
77. Trzy bajki o smoku — Milada Mašatova (scenariusz)
78. Kot, który wąchał klej — Lilian Jackson Braun
79. Kot, który znał Szekspira — Lilian Jackson Braun
80. Szczur, czyli wyścig po koju — Szekeniuk (scenariusz)
81. Duvelor albo farsa o starym diable. Tekst dawnych lalkarzy, zrekonstruowany przez Michela de Ghelderode (scenariusz)
82. Krzesiwo — Hans Christian Andersen (scenariusz)

83. Pinokio — Matra Guśniowska (według Carla Collodiego) (scenariusz) (Właśnie w tym momencie do mnie dotarło, jak bardzo nie lubię Pinokia).

84. Kot, który wykradał banany — Lilian Jackson Braun

85. Słoń, który wysiedział jajko — Thedor Seuss Geisel (adaptacja: Dariusz Kamiński) (scenariusz)

86. Pod-Grzybek — Marta Guśniowska (sztuka) (Też świetnie wprowadza temat śmierci, tyle że weselej niż Prześluga).

87. Najmniejszy Bal Świata — Malina Prześluga (sztuka) (Za Bal ją pokochałam po raz drugi).

88. Tańcząca Gazela i magiczny tam-tam. Sztuka na motywach bajek afrykańskich — Liliana Bardijewska (scenariusz)

89. Kopciuszek — według Tatiany Gabbe (scenariusz)

90. Jak jest — Malina Prześluga (sztuka) (Wydało mi się trochę tendencyjne).
91. Wszystko czerwone — Joanna Chmielewska (Duńczyk mówiący biblijną polszczyzną był prześmieszny, ale całość szybko zaczęła mnie nudzić i irytować —bo co morderstwo, poza pierwszym, to fuszerka i zaatakowany przeżywa. Po kilku takich akcjach zaczęłam ziewać, gdy tylko pojawiał się nowy trup, i po chwili krzywić się z irytacji, że znowu wcale nie żaden trup).
92. Syn gwiazdy według Oskara Wilde’a — Petr Nosalek (scenariusz)
93. Dziennikarstwo internetowe — Leszek Olszański
94. 30 minut, aby zostać dobrym mówcą. Naucz się mówić interesująco, zrozumiale i pewnie! — Peter Heigl (Strasznie po łebkach potraktowany temat).
95. Wystąpienia publiczne — Bert Decker (Tu było trochę amerykańskiej maniery pisania tego typu poradników, manieryt, której szczerze nie lubię. Poza tym jednak — parę przydatnych uwag).
96. Kubuś i jego pan. Hołd w trzech aktach dla Denisa Diderota — Milan Kundera (scenariusz)
97. Chleb na wody płynące — Irwin Shaw (Początkowo było bardzo ciekawie, ale gdzieś tak po jednej trzeciej zaczęło się robić nudno — miałam wrażenie, że Shaw międli temat, bo już sam nie ma pomysłu na dalsze wydarzenia i zakończenie; dopiero pod sam koniec zrobiło się znów ciekawiej, ale ogólnie wrażenia mam bardzo średnie. Szkoda).
98. Śnieży — Robert Jarosz (sztuka)
99. Eliksir starości — Liliana Bardijewska (sztuka)
100. Wąż... — Marta Guśniowska (sztuka)
101. Bajka o psie, który zerwał się z łańcucha — Piotr Rawicki (sztuka)
102. Pies w butach — Julia Panufnik (sztuka)
103. Zielony mosteczek. Widowisko lalkowe oparte na ludowych motywach muzycznych — Jerzy Zaborowski (sztuka)
104. Malwinka w Ptasim Królestwie — Agnieszka Wiktorowska-Chmielewska (sztuka)
105. Ja, jako...? — Stach Szulist (sztuka)
106. Szachinszach — Ryszard Kapuściński
107. Szachinszach. Postscriptum
108. Bajka-Zjajka — Maciej Dużyński (sztuka)
109. Pan Wąsik — Izabela Degórska (sztuka)
110. W brzuchu Wilka — Robert Jarosz (sztuka)
111. Wielki świat — Elżbieta Chowaniec (sztuka)
112. Stopklatka — Malina Prześluga (sztuka)

113. O Orle Nielocie, który miał lęk wysokości — Magda Durda (sztuka)

114. Bleee... — Malina Prześluga (sztuka)

115. Nic, Dzika Mrówka, Adam i Ewa — Malina Prześluga (sztuka)

116. Historia pewnego przedmiotu — Aneta Wróbel-Wojtyszko, Adam Wojtyszko (sztuka)

117. Szczurzysyn — jeden akt o nienawiści — Robert Jarosz (sztuka)

118. Janosik. Historia naprawdę prawdziwa — Michał Walczak (sztuka)

119. Inne Kaczątko — Iwona Kusiak, Cezary Żołyński (sztuka)

120. Pierwszy człowiek świata, czyli krew, pot i łzy — Maria Wojtyszko (sztuka)

121. Pacamambo — Wajdi Mouawad (sztuka)
122. Zimową porą mróz jak cztery psy w nogach i rękach zatapia kły — Philippe Dorin (sztuka)
123. Odziejcie mnie, pszczoły — Philippe Dorin (sztuka)
124. Hikikomori — Hogler Schober (sztuka)
125. Agatha Raisin i śmiertelny ślub — M. C. Beaton
126. Agatha Raisin i koszmarni turyści — M. C. Beaton
127. Bajka o szczęściu — Izabela Degórska (sztuka)
128. Florek — Przemysław Laskowski (sztuka)
129. Adelka — Radosław Figura (sztuka)
130. Rysunki na pamiątkę — Bożena Borek (sztuka)
131. Dzieje sławnego Rodryga — Monika Milewska (sztuka)
132. Ryszard Kapuściński w labiryncie współczesności — Kazimierz Wolny-Zmorzyński
133. Agatha Raisin i krwawe źródło — M. C. Beaton
134. Jeszcze dzień życia — Ryszard Kapuścińki
135. Agatha Raisin i tajemnice salonu fryzjerskiego — M. C. Beaton
136. Książka o czytaniu, czyli resztę dopisz sam — Justyna Sobolewska
137. Busz po polsku — Ryszard Kapuściński
138. Matylda — Roald Dahl
139. Autoportret reportera — Ryszard Kapuściński
140. Pięć minut — Liliana Bardijewska (sztuka)
141. Nieobecny — kilka scen z życia rodziców — Krystyna Chołoniewska (sztuka)
142. Duży zielony problem — Elżbieta Jodko-Kula (sztuka)
143. Obrazek — Radosław Figura (sztuka)
144. Śmiech w ciemności — Vladimir Nabokov
145. Biała Maria — Hanna Krall
146. Agatha Raisin i martwa znachorka — M. C. Beaton
147. Miejsca rzeczy zapomnianych — Krystyna Chołoniewska (sztuka)
148. Koronki i kordonki — Liliana Bardijewska (sztuka)
149. O wawelskim smoku — Anna Onichimowska (sztuka)
150. Na niby — Andrzej Lenartowski (sztuka) 
151. Kapuściński: nie ogarniam świata. Z Ryszardem Kapuścińskim spotykają się Witold Bereś i Krzysztof Burnetklo — Witold Bereś i Krzysztof Burnetko 
152. Zajazd „Jerozolima” — Martha Grimes
153. Czytelniczka znakomita — Alan Bennet 
154. Niewiarygodna i smutna historia niewinnej Erendiry i jej niegodziwej babki — Gabriel García Márquez
155. Agatha Raisin i przeklęta wieś – M. C. Beaton 
156. „Życie jest z przenikania...”. Szkice o twórczości Ryszarda Kapuścińskiego — oprac. i wstęp Bogusław Wróblewski
157. Wojna futbolowa — Ryszard Kapuściński
158. Wszystkie smoki o tym wiedzą — Izabela Degórska (sztuka)
159. Smutna Królewna — Michał Walczak (sztuka)
160. Ślimaczek i Zmorka — Anna Bocian (sztuka)
161. Grzechot kości — Suzanne Lebeau (sztuka)
162. Jagoda i niedźwiedzie — Karin Serres (sztuka)
163. Tylko jeden dzień — Martin Baltscheit (sztuka)
164. Czy umiesz gwizdać, Johanno? — Ulf Stark/Nick Wood (sztuka)
165. Niedobra miłość — Zofia Nałkowska
166. Heban — Ryszard Kapuściński
167. Przygody Tymoteusza Rymcimci. Część I. Tymoteusz Rymcimci. Część II. Jesienne przygody Misia Tymoteusza — Jan Wilkowski (scenariusz)
168. Śnieżynka — Krystyna Chołoniewska (sztuka)
169. Bolero — Grzegorz Reszka (sztuka)
170. Imperium — Ryszard Kapuściński
171. Zapiski na pudełku od zapałek — Umberto Eco
172. Kaszalot — Marta Guśniowska (sztuka)
173. Latarenka — Izabela Degórska (sztuka)
174. Urodzinowy smok — Izabela Degórska (sztuka)
175. Kot — Georges Simenon
176. Momo — Michael Ende, adaptacja teatralna: Vita Huber (sztuka)
177. Ropuszy dwór — na motywach O czym szumią wierzby Kennetha Grahame’a, adaptacja teatralna: Igor Sawin (sztuka)
178. Głodne dziecko. Monodram dla kobiety — Elisabeth Vera Rathenböck (sztuka)
179. Gorączka podróżna — Anna Bogaczowa (sztuka)
180. Opowieści z głębiny — Monika Milewska (sztuka)
181. Dzieci z Bullerbyn — Astrid Lindgren, adaptacja teatralna: Zdzisław Jaskuła (sztuka)
182. Trzecie zapiski na pudełku od zapałek. 1994–1996 — Umberto Eco
183. Żabula — Izabela Degórska (sztuka)
184. Jak powieść — Daniel Pennac
185. Czy to się mogło zdarzyć? – Ambrose Bierce 
186. Generał w labiryncie — Gabriel García Márquez 
187. Agatha Raisin i miłość z piekła rodem — M. C. Beaton 
188. Agatha Raisin i zemsta topielicy — M. C. Beaton
189. Teresa Desqueyroux — François Mauriac

Podziel się tym:

Comments

5 komentarze:

  1. Imponująca lista! Aczkolwiek ja tam Gretkowską lubię, lekka i zarazem niegłupia lektura :)

    lumaris

    PS nie mam w pełni internetu, zatem nie spodziewaj się odpowiedzi pod oceną, w każdym razie nie w ciągu tego miesiąca :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Średnia jak na to, czego od siebie wymagam, ale już zdecydowanie mi lepiej czytelniczo, więc liczę, że do setki w tym roku dojdę :)
    Co do Gretkowskiej, to możliwe, że pechowo trafiłam z "Transem" jako pierwszym spotkaniem. Za jakiś czas, gdy już niesmak po tej powieści przeminie, spróbuję z inną pozycją :)

    Współczuję, bez Internetu czuję się jak bez ręki. Sama jeszcze z tą odpowiedzią nie wyrobiłam, pierwszy tydzień w nowej pracy (który sobie w najbliższych dniach opiszę) pochłonął mnie niesamowicie. Tobie życzę powrotu Internetu, a sobie ogarnięcia się z zaległościami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj
    Nie udało mi się znaleźć do ciebie innego kontaktu więc piszę tutaj. Zauważyłam w twojej liście przeczytanych książek kilka scenariuszy, które chętnie bym przeczytała. Interesują mnie głównie: Pinokio — Matra Guśniowska (według Carla Collodiego) (scenariusz), Pippi Pończoszanka — Astrid Lindgren (scenariusz), Trzy bajki o smoku — Milada Mašatova (scenariusz), Red. Opowieści domowe — Artur Daniel Liskowacki (scenariusz), Niebieski piesek — Gyula Urban (scenariusz), Czy mogłabyś mi je udostępnić lub podać jakieś namiary gdzie można je przeczytać?
    Proszę o szybki kontakt mailowy. Mój adres to: zjagnabak@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    Jak Pani powyżej piszę tutaj i mam pytanie? Czy posiadasz może scenariusz do bajki Benedykta Hertza - "Czupurek"? Zauważyłem, że na Twojej liście jest ta pozycja. Mojej mamie bardzo zależy na tym scenariuszu, gdyż chciałaby wystawić tą sztukę z dziećmi na przeglądzie teatralnym. Jeśli posiadasz bądź wiesz gdzie można ów zdobyć to proszę o kontakt. Mój adres to: mich.chrusciel@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Potrzebuje scenariusz do Czupurka, ma ktoś?

    OdpowiedzUsuń